W ramach realizacji 3 modułu naszego projektu edukacyjnego „Bądź dobry dla roślin” wybraliśmy lekturę Marii Terlikowskiej „Drzewo do samego nieba”. Wspólne czytanie tej książki przyniosło nam wiele radości, a przygody bohaterów były niezwykle ciekawe. Opowieść ta skupia się na dwóch braciach mieszkających w starej kamienicy, gdzie centralnym punktem podwórka jest tytułowe drzewo. Drzewo to staje się centrum zabaw dzieci, które przeżywają na nim wiele przygód. Jest to opowiadanie o uczuciach, przyjaźni i miłości, która rozwija się dzięki relacji z naturą. Uczy nas, że o naturę należy dbać i troszczyć się jak o przyjaciela. Pierwszym zadaniem w ramach tego modułu było założenie naszego mini ogródka w szkolnym ogrodzie. Przed wysianiem nasion przygotowaliśmy podłoże. Postanowiliśmy wzbogacić je o ekologiczny nawóz, który sami wykonaliśmy z wysuszonych łupek z bananów i skorupek jaj. Składniki pokruszyliśmy i wymieszaliśmy z ziemią, a do tak przygotowanego podłoża wysialiśmy nasiona. Regularnie obserwujemy naszą hodowlę i nie możemy doczekać się kwiatów. Kolejnym zrealizowanym zadaniem były obchody Światowego Dnia Ziemi. Tego dnia naszą klasę odwiedziła Pani Maria Trzeciak, nauczycielka i pasjonatka przyrody oraz promotorka ekologii w naszej szkole. Opowiedziała nam o fascynującym świecie przyrody, zwracając szczególną uwagę na kruchość ekosystemu planety i jak wiele od nas zależy. Podkreśliła również, jak dużym zagrożeniem dla przyrody są tworzywa sztuczne i jak ogromne znaczenie ma dbałość o rośliny. Uczniowie wykonali prace plastyczne pt. „Zielone marzenia”, wyrażając w ten sposób swoją miłość do Ziemi – naszego domu. Kolejnym działaniem była wizyta w Bibliotece Miejskiej. Tam poznaliśmy wzruszającą opowieść „Dom, który się przebudził” o samotnym mężczyźnie, który po stracie żony stracił sens życia. Sąsiedzka prośba o opiekę nad cebulką rośliny odmieniła jego życie, pokazując, że troska i dobro mają wielką moc. Na zakończenie uczniowie wykonali prace plastyczne, a doniczki kwiatów stały się podsumowaniem najciekawszych przygód z lektury. Podsumowaniem trzeciego modułu było uzupełnienie lekturników. Uczniowie z radością dzielili się swoimi przemyśleniami i wnioskami, które wynikły z realizacji zadań. Dzięki temu modułowi nauczyliśmy się, jak ważna jest troska o rośliny i jaką radość może przynieść bliski kontakt z naturą. Był to ostatni moduł w ramach Miedzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Lekturki spod chmurki – na tropach dobroczynności” Udział w projekcie i realizacja zadań w ramach tych modułów pomogła uczniom zrozumieć, jak ważne jest dbanie o innych oraz naszą planetę, a także jak wiele radości i satysfakcji płynie z dobroczynnych działań.
Related Posts
Konkurs „Wierszowanie”
więcej SUKCESÓW naszych uczniów… 27 listopada odbyła się XXIV edycja konkursu recytatorskiego „Wierszowanie” w MDK Sanok. Prezentacja obejmowała jeden wiersz, kryteria jury przy ocenie to: dobór repertuaru, interpretacja i kultura mowy.W wydarzeniu wzięło udział 18 uczniów z klas I-III. Nasza szkołę godnie reprezentowali Liliana Skoczułek...