WIELICZKA BUKOWNO ZATOR KRAKÓW, czyli klasowa wycieczka 7b…

WIELICZKA – BUKOWNO – ZATOR – KRAKÓW, czyli klasowa wycieczka 7b…

W dniach 5-7.06.2023 uczniowie klasy 7b wybrali się na trzydniową wycieczkę, której celem była Wieliczka, Zator i Kraków.

Pierwszego dnia pod opieką przewodnika zwiedziliśmy Kopalnię Soli w Wieliczce. Na początek musieliśmy pokonać ponad 600 schodów w dół, aby zejść pod powierzchnię ziemi i długim korytarzem zwiedzić udostępnione dla turystów komory, z których wydobywano sól. Przewodnik bardzo ciekawie opowiadał o historii tego miejsca, pracujących w nim ludzi i koniach, które wspierały ich pracę. Po wyczerpującym spacerze, w gorący dzień, musieliśmy ochłodzić się lodami z pobliskiej cukierni. Teraz pozostało uzupełnić zapasy na wieczorne rozmowy i udaliśmy się do MOSiR-u w Bukownie, gdzie mieliśmy zaplanowany nocleg i przygotowane wyżywienie.

Całonocne, kulturalne rozmowy spowodowały, że na drugi dzień „nie pełni energii”, po śniadaniu, ruszyliśmy do Parku Rozrywki ENERGYLANDIA w Zatorze.

Ponieważ wszyscy Rodzice wyrazili zgodę na korzystanie ze Strefy
Ekstremalnej, podzieleni na mniejsze grupki rozeszliśmy się, wyposażenie w mapy, po całym terenie parku. Po chwili było już jasne, że każdy z nas rozpoczął swoją przygodę od kolejki HYPERION. Szczegółowa kontrola na bramkach i kolejka 10 minutowa, potęgowały napięcie przed ekstremalną przejażdżką z prędkością 142 km na godzinę, która tuż tuz była przed nami. A potem to już tylko FORMUŁA (100 KM/H), ZADRA (121 km/h), DRAGON (75 km/h), MAYAN (80 km/h) i wiele, wiele innych.
Krótka przerwa na fantastyczny obiadek uzupełniła nasz pobyt od godz. 10.00 do 18.00, w tym szalonym miejscu.

Po powrocie i po obiado-kolacji mieliśmy czas dla siebie, a następnie ok. 22.00 ognisko z kiełbaskami dla nocnych głodomorów.

Ostatni dzień obfitował w nie mniej atrakcji. To co wszystkie nastolatki uwielbiają, czyli krótka, intensywna wizyta w Galerii Handlowej BONARKA w Krakowie, następnie strategiczna rywalizacja na arenie we FLYPARKU i laserowy pojedynek pomiędzy ZIELONYMI, CZERWONYMI oraz wychowawcą klasy – p. Wacławem Bojarskim. Śmiechu co nie miara, radości z trafienia przeciwnika wiele i pot lejący się z czoła, gdyż nie było w tych zakamarkach, ani chwili na wytchnienie. Najlepsza trójka w tej rywalizacji to Wiktor Cebula, Milena Bajger i Alan Radwański.

Zmęczeni, ale zadowoleni, miło spędziliśmy czas w Pizzerii ENHA.

Na zakończenie zwiedziliśmy Muzeum Historyczne pod Sukiennicami, w którym pani przewodnik opowiedziała nam o ciekawostkach związanych ze Starym Krakowem. Prace archeologiczne prowadzone podczas remontu Rynku Głównego odkryły przed nami wiele eksponatów opowiadających jak dawniej tętniło w tym miejscu życie.
Późną nocą dotarliśmy szczęśliwie do Sanoka, a tu cała rzesza stęsknionych Rodziców odbierała swoje pociechy od Dąbrówki, aż po parking przy ARENIE MOSiR w Sanoku.

Opiekę nad uczniami sprawowali: p. Wioletta Florek i p. Wacław Bojarski.