Rajd pieszy uczniów klasy 6b…

6.10.2023 r. klasa 6B wzięła udział w Rajdzie Pieszym „Do krzyża powstańczego w Górach Słonnych” dla uczczenia 160 rocznicy Powstania Styczniowego.

Organizatorami rajdu byli: Muzeum Historyczne w Sanoku, Stowarzyszenie Wychowawców „ELEUSIS” w Sanoku, które reprezentowała pani prezes Krystyna Chowaniec.

Rajd był okazją do integracji zespołu klasowego. Pogoda i humory dopisały. Leśne ścieżki kryły nie raz swoiste pułapki, w które zagapieni uczestnicy czasem wpadali. Było sporo śmiechu i zabawy. Równocześnie można było dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy o historii naszego pięknego miasta. Leśnymi dróżkami przeszliśmy (a raczej wspięliśmy się, bo ścieżka miejscami jest bardzo stroma) do Grodziska – miejsca gdzie w XII-XIV w. istniała twierdza – zamek na Białej Górze. Zachowały się głębokie rowy obronne i wypłaszczony majdan dawnego grodu obronnego.

Następnie doszliśmy do starej drogi prowadzącej z Sanoka do Lisznej i z Lisznej do Międzybrodzia, gdzie na rozdrożu spotykamy duży drewniany krzyż przypominający nam o Powstaniu Styczniowym. Pod krzyżem odśpiewaliśmy hymn i zapaliliśmy znicze dla uczczenia pamięci wszystkich walczących o wolność naszego kraju.

Po krótkim odpoczynku wędrując dalej grzbietem, przeszliśmy przez las „SELPY” do Międzybrodzia, do znanej chyba wszystkim cerkwi, która aktualnie służy jako kościół rzymskokatolicki. Po zwiedzeniu wnętrza cerkwi zapaliliśmy znicz na grobie Aleksandra Wajcowicza – lekarza i powstańca, człowieka bardzo zasłużonego dla Międzybrodzia. Obok cerkwi znajduje się cmentarz, na którym zachował się jedyny w swoim rodzaju nagrobek w kształcie piramidy.

Na koniec wędrówki czekała na nas pyszna pieczona kiełbaska przygotowana przez organizatorów rajdu. Każdy z uczestników otrzymał też pamiątkowy folder i dyplom.

Po posiłku ruszyliśmy w drogę powrotną. Towarzyszyło nam piękne słońce, które pomagało walczyć ze zmęczeniem i dodawało nam energii.